Loket31 is op zoek naar klantmanagers Werk en Inkomen. Indien jij binnen het hieronder beschreven profiel past en aan de eisen voldoet, kun je ons een bericht sturen. Wij nemen jouw gegevens op in onze kaartenbak. Indien wij een passende opdracht hebben nemen wij contact met jou op om jouw beschikbaarheid te verifiëren.

Functieomschrijving

In deze functie houd je je bezig met o.a. de volgende werkzaamheden:

  • Het beheren van een caseload;
  • Het beoordelen van recht op uitkering;
  • Het afhandelen van aanvragen bijzondere bijstand;
  • Het opstellen van rapportages/beschikkingen/mutaties;
  • Het begeleiden van cliënten richting de arbeidsmarkt;
  • Het onderhouden van contacten met re-integratie bureaus of werkgevers;
  • Het vaststellen van de rechtmatigheid van de uitkering;
  • Beëindigen en aanpassen van toeslagen;
  • Controlerende huisbezoeken afleggen;
  • Optreden in het kader van rechtmatigheidsonderzoeken;
  • Uitsturen van hersteltermijnen;
  • Verwerken van voorschotten;
  • Alle voorkomende administratieve werkzaamheden.

Functie-eisen

  • Ervaring met het werken in SZW-net;
  • Ruime ervaring op het gebied van de WWB, Participatiewet en aanverwante wet- en regelgeving;
  • Afgeronde HBO opleiding met specialisatie of vervolgopleiding: opleiding Sociale Dienstverlening;
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift;
  • Beheersing van verschillende gesprekstechnieken;
  • In staat resultaatgericht te kunnen werken, voortgangscontrole.
  • Een constructieve, positief kritische houding naar zowel de organisatie als naar jouw klanten;
  • Zelfstandig besluiten kunnen nemen;
  • Een bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkeling van een team;
  • Aantoonbaar stressbestendig zijn;
  • Beschikt over een rijbewijs en auto, dit is een pré.